2009. április 25., szombat

Ezt mondja az Úr: Ha mustot találnak a szőlőfürtben, ezt mondják: Ne pusztítsd el, mert áldás van benne! Ugyanígy bánok majd szolgáimmal is: nem pusztítom el valamennyit. ézs 65,8
Vannak igék, amelyeket magyarázni kell, és vannak igék, amelyekkel annyira egyértelműen szól hozzánk az Úr, hogy további magyarázatra nem szorulnak. Egyszerűen csak imádkozni lehet -és kell- szavaikkal, a bennük rejlő figyelmeztetéseket életünkre alkalmazva. Ez a mai ige egy ilyen ige.
Egy, a teológián tartott áhítatra készülve, a jer 2,35 kapcsán megfogalmazódott bennem a Szentlélek által egy ima: add Uram, hogy sosem mondjam veled szemben azt, hogy ártatlan vagyok, illetve azt, hogy nem vétkeztem. Ehhez a magamnak, végülis Istentől jövő áldásként kívánt két dologhoz, ma hozzáadok egy harmadikat (így építi az Úr az övéit, áldott legyen ezért az Ő szent neve): azt kívánom magamnak, hogy egykor, amikor Megváltó Uram előtt állok, ne mondja rám, hogy haszontalan és rest szolgája voltam, és ezért pusztulásra ítél. Mert adott esetben (az adott esetet nem nehéz ugye kitalálni: restség esetén, gyümölcstelenség esetén!) ezt is mondhatja! Az Urat szolgálók közül nem pusztítja el valamennyit, ezt ígéri Urunk. Azonban van itt egy feltétel: ha áldás találtatik bennük. Ha áldás találtatik! Ó, add Uram, hogy áldás legyek, a bennem lakozó Szentlelked által! Áldás tetsvéreim számára, áldás gyülekezetem számára, családom számára, áldás a világ számára, a Te áldásod mindenki számára. És a Te szent edényed életem végéig!
Krisztus mondja: Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a szőlősgazda. Azt a szőlővesszőt, amely gyümölcsöt terem, megtisztítja, hogy még több gyümölcsöt teremjen. jn 15,1-2
Köszönöm Úr Jézus, életem Ura, igazi szőlőtő, hogy ezt is ígéred nekünk, követőidnek, benned állóknak. Köszönöm, hogy tebenned és teáltalad gyümölcsöt teremhetünk. Köszönöm, mennyei Atyám, hogy gyümölcstermő gyermekeidet, több gyümölcstermés céljával megtisztítod. Add, hogy ezt, a minket és megváltott életünket előbbre segítő tisztítási műveletnek alávessük magunkat alázattal, szent neved dicsőségére, önmagunk és mások épülésére.

Nincsenek megjegyzések: